details
Monograph, Collected Work or primary publication accessible via
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-112485
DOI: 10.25656/01:11248
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-112485
DOI: 10.25656/01:11248
Title |
Thesen zu einer Neuen Schule. Genug pädagogisches Horrorszenario |
---|---|
Author | Scharlach, Matthias |
Source | 2015, 8 S. |
Document | full text (152 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Erziehung; Erziehungspraxis; Erziehungspsychologie; Erziehungswissenschaftler; Erziehungsziel; Disziplin <Ordnung>; Wirtschaftserziehung; Interkulturelle Bildung; Religionsunterricht; Lehrerausbildung; Migration; Inklusion; Differenzierung; Lehrerpersönlichkeit; Hochschulpolitik; Schulpolitik; Erziehungswesen; Bildungssystem |
sub-discipline | Curriculum and Teaching / School Pedagogy Organisation of Education, Educational Planning, Educational Legislation |
Document type | Monograph, Collected Work or primary publication |
Language | German |
Year of creation | 2015 |
review status | Review Status Unknown |
Abstract (German): | Der Autor reflektiert aus seiner Erfahrungswelt Kernprobleme zur Qualität von Schule in Deutschland unter den Fragestellungen: „Wer ,macht‘ Schule?“, „Welche Rolle spielen die Eltern?“, „Was ist ein wirklicher Lehrer?“, „Wie werden Lehrer ausgebildet?“ und „Braucht die Wirtschaft Schule?“. Unter dem Aspekt des Berufsanspruches für einen Lehrer widmet er sich aktuellen Problemen des Bewertens, der Disziplin und der Differenzierung - inklusive der Migration und Inklusion. Sein Fazit fasst er in 15 streitbaren „Thesen zu einer neuen Schule“ zusammen. (Autor) |
Abstract (English): | The author makes use of his world of experience to reflect on the principal issues concerning the quality of “schooling” in Germany, focusing on the following questions: “Who ‘makes’ a school?”, “What role do the parents play?”, “What is a real teacher?”, “How are teachers trained?”, “Does the economy need schools?”. From the perspective of the vocational requirement for a teacher, he addresses current problems of assessment, discipline and differentiation – including migration and inclusion. He summarises his conclusion in 15 pugnacious “Theses on a New School”. (Author) |
Statistics | Number of document requests |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 09.09.2015 |
Citation | Scharlach, Matthias: Thesen zu einer Neuen Schule. Genug pädagogisches Horrorszenario. 2015, 8 S. - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-112485 - DOI: 10.25656/01:11248 |