Suche

Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Detailanzeige

Titel
Supporting integrative interdisciplinary research discourse: A case study analysis
Autoren
OriginalveröffentlichungNistor, Nicolae [Hrsg.]; Schirlitz, Sabine [Hrsg.]: Digitale Medien und Interdisziplinarität. Münster u.a. : Waxmann 2015, S. 57-68. - (Medien in der Wissenschaft; 68)
Dokument (2.210 KB)
Lizenz des Dokumentes Lizenz-Logo 
Schlagwörter (Deutsch)
Teildisziplin
Sonstige beteiligte InstitutionenWaxmann Verlag GmbH
DokumentartAufsatz (Sammelwerk)
ISBN978-3-8309-3338-0; 9783830933380
ISSN1434-3436; 14343436
SpracheEnglisch
Erscheinungsjahr
Begutachtungsstatus(Verlags-)Lektorat
Abstract (Englisch):Interdisciplinary research varies in its integrativity – the degree to which the different disciplines are integrated. Addressing the question of how to create a more integrative interdisciplinary research discourse (IIRD), we propose a model based on Learning by Design, taking a design based research approach, to conceptualize its dynamics. Based on our model, a case study of interdisciplinary research in the fi elds of psychology, education and image information mining in remote sensing is discussed; fi nding that IIRD parts from a joint language and discourse, to include joint design/redesign, and grows to include a joint analysis. This research results in a better understanding of interdisciplinarity. In terms of research practices, it suggests how practical interdisciplinary research scenarios can be more effectively structured. (DIPF/Orig.)
Beitrag in:Digitale Medien und Interdisziplinarität. Herausforderungen, Erfahrungen, Perspektiven
Statistik
Prüfsummen
Bestellmöglichkeit
Eintrag erfolgte am29.10.2015
QuellenangabeMontes de Oca, Ambar Murillo; Nistor, Nicolae: Supporting integrative interdisciplinary research discourse: A case study analysis - In: Nistor, Nicolae [Hrsg.]; Schirlitz, Sabine [Hrsg.]: Digitale Medien und Interdisziplinarität. Münster u.a. : Waxmann 2015, S. 57-68. - (Medien in der Wissenschaft; 68) - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-113407 - DOI: 10.25656/01:11340
Dateien exportieren

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen