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Original Title
Genese von Heterogenität im Fachunterricht. Ein Beitrag zur Kontextualisierung von Differenzierungspraktiken
Parallel titleGenesis of heterogeneity in subject teaching. Contextualizing practices of differentiation
Authors
SourceBildungsforschung 11 (2014) 1, S. 1-13 ZDB
Document  (301 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN1860-8213; 18608213
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Heterogenität stellt keine ontologisch gegebene Vielfalt dar. Vielmehr wird sie permanent in alltäglichen Praktiken hergestellt, stabilisiert und transformiert, so auch in Schule und Unterricht. Anhand zweier ethnografischer Fallstudien aus dem Deutsch - und Religionsunterricht einer dritten Grundschulklasse werden neben sozialen Differenzierungskategorien, auch fachspezifische Unterscheidungspraktiken untersucht und mithilfe der Dokumentarischen Methode ausgewertet. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):Heterogeneity is not an ontologically given entity. Rather, it is permanently produced and reproduced in everyday practices; hence, this also applies to schooling and subject lessons. Based on two ethnographic case studies from German and religious education lessons in a third grade primary-school class, subject-specific discrimination practices are investigated and analyzed in addition to social differentiation categories, using the documentary method. (DIPF/Orig.)
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Date of publication30.10.2015
CitationWischmann, Anke; Dietrich, Cornelie: Genese von Heterogenität im Fachunterricht. Ein Beitrag zur Kontextualisierung von Differenzierungspraktiken - In: Bildungsforschung 11 (2014) 1, S. 1-13 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-113978 - DOI: 10.25656/01:11397
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