details
Title |
Christiane Ruberg: Wie ist Erziehung möglich? Moralerziehung bei den frühen pädagogischen Kantianern. Bad Heilbrunn: Klinkhardt 2002 (242 S.) [Rezension] |
---|---|
Author | Langewand, Alfred |
Source | Erziehungswissenschaftliche Revue (EWR) 2 (2003) 1 |
Document | full text (163 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Rezension; Bildungsgeschichte; Pädagogik; Ethische Erziehung; Geschichte <Histor>; Erziehungsphilosophie; Moralphilosophie; Transzendentalphilosophie; Kantianismus; Rezeption |
sub-discipline | History of Education Philosophy of Education |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 1613-0677; 16130677 |
Language | German |
Year of creation | 2003 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Rezension von: Christiane Ruberg: Wie ist Erziehung möglich? Moralerziehung bei den frühen pädagogischen Kantianern. Bad Heilbrunn: Klinkhardt 2002 (242 S.; ISBN 3-7815-1235-5; 26,00 EUR). |
other articles of this journal | Erziehungswissenschaftliche Revue (EWR) Jahr: 2003 |
Statistics | Number of document requests |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 30.12.2020 |
Citation | Langewand, Alfred: Christiane Ruberg: Wie ist Erziehung möglich? Moralerziehung bei den frühen pädagogischen Kantianern. Bad Heilbrunn: Klinkhardt 2002 (242 S.) [Rezension] - In: Erziehungswissenschaftliche Revue (EWR) 2 (2003) 1 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-11424 - DOI: 10.25656/01:1142 |