Suche

Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Detailanzeige

Titel
Teachers’ diagnostic competences and their practical relevance. Special issue editorial
Autoren
OriginalveröffentlichungJournal for educational research online 7 (2015) 2, S. 5-10 ZDB
Dokument  (254 KB)
Lizenz des Dokumentes Deutsches Urheberrecht
Schlagwörter (Deutsch)
Teildisziplin
DokumentartAufsatz (Zeitschrift)
ISSN1866-6671; 18666671
SpracheEnglisch
Erscheinungsjahr
BegutachtungsstatusPeer-Review
Abstract (Englisch):“Studies and their results about teachers’ diagnostic accuracy are very heterogeneous. While some papers focus on motivational and self-related learning outcomes, most studies investigate the accuracy of teachers judging students’ performance.” This editorial provides a short introduction of the articles in this journal according to teacher diagnostic competencies. (DIPF/Orig.)
weitere Beiträge dieser Zeitschrift
Statistik
Prüfsummen
Eintrag erfolgte am04.12.2015
QuellenangabeOhle, Annika; McElvany, Nele: Teachers’ diagnostic competences and their practical relevance. Special issue editorial - In: Journal for educational research online 7 (2015) 2, S. 5-10 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-114875 - DOI: 10.25656/01:11487
Dateien exportieren

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen