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Original Title
Bemerkungen zu einem Testverfahren für Lernfortschritte
Parallel titleRemarks on a test procedure for long-term learning progress
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SourceJournal for educational research online 7 (2015) 2, S. 147-156 ZDB
Document  (357 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN1866-6671; 18666671
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Der Beitrag diskutiert ein Testverfahren für Lernfortschritte, das von Strathmann und Klauer (2010) vorgeschlagen wurde. Das Verfahren beruht darauf, dass man Mengen äquivalenter Testaufgaben definieren kann. Für die Interpretation werden eine deterministische, eine probabilistische und eine generische Konzeption der zu erfassenden Kompetenz unterschieden. Es wird gezeigt, dass sich die generische Konzeption am besten eignet, um zu begründen, dass „der gleiche Test“ wiederholt werden kann, um Kompetenzveränderungen zu erfassen. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):The paper discusses a test procedure for the assessment of long-term learning progress proposed by Strathmann and Klauer (2010). The procedure is based on the assumption that one can define sets of equivalent tasks. For interpreting the procedure, the paper distinguishes a deterministic, a probabilistic, and a generic conception of competencies. It is shown that the generic conception allows one to justify the view that, in order to asses changes of competencies, “the same test” can be repeated. (DIPF/Orig.)
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Date of publication04.12.2015
CitationRohwer, Götz: Bemerkungen zu einem Testverfahren für Lernfortschritte - In: Journal for educational research online 7 (2015) 2, S. 147-156 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-114943 - DOI: 10.25656/01:11494
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