details
Monograph, Collected Work or primary publication accessible via
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-115205
DOI: 10.25656/01:11520
URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-115205
DOI: 10.25656/01:11520
Title |
Comics und Graphic Novels in genderpädagogischer Perspektive |
---|---|
Author | Boge, Chris |
Source | 2015, 10 S. |
Document | full text (946 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Gender; Mediendidaktik; Comic; Literarische Erziehung; Literarische Form |
sub-discipline | Gender Studies and Education Media Education |
Document type | Monograph, Collected Work or primary publication |
Language | German |
Year of creation | 2015 |
review status | Review Status Unknown |
Abstract (German): | Der Artikel untersucht in einer genderpädagogisch-didaktischen Perspektivnahme mit dem Fokus auf Jungen, inwieweit Comics und Graphic Novels heute als seriöse Literatur gelten können, die im schulischen Unterricht sowie wie außerschulisch gewinnbringend einsetzbar ist. Ein kurzer historischer Abriss kennzeichnet die Entwicklung des Genres, gefolgt von einer praxisnahen Analysie, die grundlegende Erzählformen von Comics und Graphic Novels verdeutlicht. (Autor) |
Statistics | Number of document requests |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 10.12.2015 |
Citation | Boge, Chris: Comics und Graphic Novels in genderpädagogischer Perspektive. 2015, 10 S. - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-115205 - DOI: 10.25656/01:11520 |