details
Title |
Karin Kleinespel: Schulpädagogik als Experiment. Der Beitrag der Versuchsschulen in Jena, Chicago und Bielefeld zur pädagogischen Entwicklung der Schule. Weinheim: Beltz 1998. [Rezension] |
---|---|
Author | Klafki, Wolfgang |
Source | Zeitschrift für Pädagogik 45 (1999) 4, S. 612-617 |
Document | full text (617 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Rezension; Laborschule; Reformpädagogik; Hentig, Hartmut von; Petersen, Peter; Dewey, John; Jenaplan-Schule; Demokratisierung; Bielefeld; Chicago, Ill.; Jena |
sub-discipline | History of Education Organisation of Education, Educational Planning, Educational Legislation |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0044-3247; 00443247 |
Language | German |
Year of creation | 1999 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Rezension von: Karin Kleinespel: Schulpädagogik als Experiment. Der Beitrag der Versuchsschulen in Jena, Chicago und Bielefeld zur pädagogischen Entwicklung der Schule. Weinheim: Beltz 1998. 260 S. |
other articles of this journal | Zeitschrift für Pädagogik Jahr: 1999 |
Statistics | Number of document requests |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 09.02.2016 |
Citation | Klafki, Wolfgang: Karin Kleinespel: Schulpädagogik als Experiment. Der Beitrag der Versuchsschulen in Jena, Chicago und Bielefeld zur pädagogischen Entwicklung der Schule. Weinheim: Beltz 1998. [Rezension] - In: Zeitschrift für Pädagogik 45 (1999) 4, S. 612-617 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-117226 - DOI: 10.25656/01:11722 |