details
Title |
Wiederverwendung von Lernobjekten aus didaktischer Sicht |
---|---|
Authors | Baumgartner, Peter; Kalz, Marco |
Source | Tavangarian, Djamshid [Hrsg.]; Nölting, Kristin [Hrsg.]: Auf zu neuen Ufern! E-Learning heute und morgen. Münster / New York/ München / Berlin : Waxmann 2005, S. 97-106. - (Medien in der Wissenschaft; 34) |
Document | full text (804 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Lernprozess; Lernumgebung; Didaktik; Lerninhalt; Lernmethode; E-Learning; Online |
sub-discipline | General Educational Science Media Education |
Document type | Article (from a serial) |
ISBN | 3-8309-1557-8; 3830915578 |
Language | German |
Year of creation | 2005 |
review status | Publishing House Lectorship |
Abstract (German): | Der vorliegende Beitrag greift den Widerspruch zwischen Wiederverwendbarkeit von Lernobjekten und pädagogischer Flexibilität bzw. Didaktik auf und versucht einen Lösungsvorschlag für dieses Dilemma zu entwickeln. (DIPF/Orig.) |
is part of: | Auf zu neuen Ufern! E-Learning heute und morgen |
Statistics | Number of document requests |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Purchase order | Check the possibility to purchase this document on buchhandel.de (only in German) |
Date of publication | 22.03.2016 |
Citation | Baumgartner, Peter; Kalz, Marco: Wiederverwendung von Lernobjekten aus didaktischer Sicht - In: Tavangarian, Djamshid [Hrsg.]; Nölting, Kristin [Hrsg.]: Auf zu neuen Ufern! E-Learning heute und morgen. Münster / New York/ München / Berlin : Waxmann 2005, S. 97-106. - (Medien in der Wissenschaft; 34) - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-117503 - DOI: 10.25656/01:11750 |