search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Das Ideal der Bildungs- und Erziehungspartnerschaft. Kritische Fragen an eine verstärkte Zusammenarbeit zwischen Kindertageseinrichtungen, Grundschulen und Familien
Parallel titleThe ideal of educational partnerships. A critique of the current debate on cooperation between ECEC centers, primary schools and families
Author
Other contributors (e.g. editor)Bertelsmann Stiftung [Hrsg.]
SourceGütersloh : Bertelsmann Stiftung 2015, 66 S.
Document  (1.810 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeMonograph, Collected Work or primary publication
LanguageGerman
Year of creation
review statusPublishing House Lectorship
Abstract (German):Bildungs- und Erziehungspartnerschaften werden derzeit allseits gefordert. Zum Wohle der Kinder sollen Mütter und Väter mit Lehr- und Fachkräften in Kita und Schule auf Augenhöhe zusammenarbeiten. Warum das schwierig und mitunter sogar problematisch ist, zeigt diese Studie. (DIPF/Verlag)
Statistics
Checksums
Date of publication02.03.2016
CitationBetz, Tanja: Das Ideal der Bildungs- und Erziehungspartnerschaft. Kritische Fragen an eine verstärkte Zusammenarbeit zwischen Kindertageseinrichtungen, Grundschulen und Familien. Gütersloh : Bertelsmann Stiftung 2015, 66 S. - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-118299 - DOI: 10.25656/01:11829
export files

share content at social platforms