details
Title |
Peter Fauser/Jürgen John/Rüdiger Stutz (Hrsg.): Peter Petersen und die Jenaplan-Pädagogik. Historische und aktuelle Perspektiven. Stuttgart: Franz Steiner Verlag, 2012. [Rezension] |
---|---|
Author | Tenorth, Heinz-Elmar |
Source | Zeitschrift für Pädagogik 59 (2013) 5, S. 784-787 |
Document | full text (668 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Rezension; Petersen, Peter; Jenaplan; Jenaplan-Schule; Reformpädagogik; Bildungsgeschichte |
sub-discipline | History of Education General Educational Science |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0044-3247; 00443247 |
Language | German |
Year of creation | 2013 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Rezension von: Peter Fauser/Jürgen John/Rüdiger Stutz (Hrsg.): Peter Petersen und die Jenaplan-Pädagogik. Historische und aktuelle Perspektiven. Stuttgart: Franz Steiner Verlag, 2012. ISBN 978-3-515-10208-7 |
other articles of this journal | Zeitschrift für Pädagogik Jahr: 2013 |
Statistics | Number of document requests |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 06.04.2016 |
Citation | Tenorth, Heinz-Elmar: Peter Fauser/Jürgen John/Rüdiger Stutz (Hrsg.): Peter Petersen und die Jenaplan-Pädagogik. Historische und aktuelle Perspektiven. Stuttgart: Franz Steiner Verlag, 2012. [Rezension] - In: Zeitschrift für Pädagogik 59 (2013) 5, S. 784-787 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-119926 - DOI: 10.25656/01:11992 |