Suche

Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Detailanzeige

Titel
Editorial. Non-traditional participants in adult education and learning
Autoren
OriginalveröffentlichungEuropean journal for Research on the Education and Learning of Adults 7 (2016) 1, S. 7-11 ZDB
Dokument  (178 KB)
Lizenz des Dokumentes Deutsches Urheberrecht
Schlagwörter (Deutsch)
Teildisziplin
DokumentartAufsatz (Zeitschrift)
ISSN2000-7426; 20007426
SpracheEnglisch
Erscheinungsjahr
BegutachtungsstatusPeer-Review
Abstract (Englisch):Is it valid to assume that adult education with a focus on non-participants or non-traditional participants takes into account the improvement of participants’ lives, or the emancipation of groups? Or, is this today a false assumption? Is the (scientific) discipline of adult education focussed on change? Although it is of course impossible to answer all those questions in such a modest contribution - the present thematic issue - some researchers forwarded very interesting perspectives. (DIPF/Orig.)
weitere Beiträge dieser Zeitschrift
Statistik
Prüfsummen
Eintrag erfolgte am22.04.2016
QuellenangabeFragoso, António; Kurantowicz, Ewa: Editorial. Non-traditional participants in adult education and learning - In: European journal for Research on the Education and Learning of Adults 7 (2016) 1, S. 7-11 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-120108 - DOI: 10.25656/01:12010
Dateien exportieren

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen