Detailanzeige
Titel |
Editorial. Non-traditional participants in adult education and learning |
---|---|
Autoren | Fragoso, António; Kurantowicz, Ewa |
Originalveröffentlichung | European journal for Research on the Education and Learning of Adults 7 (2016) 1, S. 7-11 |
Dokument | Volltext (178 KB) |
Lizenz des Dokumentes | Deutsches Urheberrecht |
Schlagwörter (Deutsch) | Erwachsenenbildung; Erwachsenenbildner; Weiterbildung; Institutionalisierung; Übergang; Übergangssystem; Lebenslanges Lernen; Zielgruppenorientierung; Zielgruppe; Formales Lernen; Informelles Lernen; Heterogene Lerngruppe; Emanzipation |
Teildisziplin | Erwachsenenbildung / Weiterbildung |
Dokumentart | Aufsatz (Zeitschrift) |
ISSN | 2000-7426; 20007426 |
Sprache | Englisch |
Erscheinungsjahr | 2016 |
Begutachtungsstatus | Peer-Review |
Abstract (Englisch): | Is it valid to assume that adult education with a focus on non-participants or non-traditional participants takes into account the improvement of participants’ lives, or the emancipation of groups? Or, is this today a false assumption? Is the (scientific) discipline of adult education focussed on change? Although it is of course impossible to answer all those questions in such a modest contribution - the present thematic issue - some researchers forwarded very interesting perspectives. (DIPF/Orig.) |
weitere Beiträge dieser Zeitschrift | European journal for Research on the Education and Learning of Adults Jahr: 2016 |
Statistik | Anzahl der Zugriffe auf dieses Dokument |
Prüfsummen | Prüfsummenvergleich als Unversehrtheitsnachweis |
Eintrag erfolgte am | 22.04.2016 |
Quellenangabe | Fragoso, António; Kurantowicz, Ewa: Editorial. Non-traditional participants in adult education and learning - In: European journal for Research on the Education and Learning of Adults 7 (2016) 1, S. 7-11 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-120108 - DOI: 10.25656/01:12010 |