details
Title |
Deutsch als Sprache der Wirtschaft |
---|---|
Author | Herbermann, Marc |
Source | DaF-Szene Korea (2011) 33, S. 15-20 |
Document | full text (269 KB) (formally revised edition) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Deutsch als Fremdsprache; Wirtschaftliches Handeln; Bewerbung; Korea; Arbeitszeugnis; Praktische Unterweisung; Sprachunterricht; Wirtschaftspädagogik |
sub-discipline | Vocational Education and Training Teaching Didactics/Teaching Languages and Literature |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 1860-4463; 18604463 |
Language | German |
Year of creation | 2011 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Die Kenntnis wirtschaftlicher Konzepte und Begriffe hilft in verschiedenen beruflichen Bezügen. Daher liegt es nahe, wirtschaftliche Fragen auch im Deutschunterricht zu thematisieren. Hier geht es aber weniger um wirtschaftliches Fachvokabular, sondern um das Erlernen alltagsrelevanter Wörter aus der Wirtschaft und um die Kenntnis von Strategien, Wortfeldern und Formulierungen, die bei der Berufswahl und Bewerbung nützlich sind. Der Aufsatz stellt zwei Deutsch-Seminare an einer koreanischen Universität vor. Diese behandelten ökonomische Fragestellungen. (Autor) |
Abstract (English): | Knowledge of economic concepts and terms is required in various professional fields. Therefore, it stands to reason, to address economic issues in German lessons. The primary focus here should not be on the study of economic technical vocabulary. German lessons should address everyday economic words and strategies, semantic fields and formulations that are useful to choose a career and to find a job. The paper presents seminars at a Korean university that treated economic issues in this way. (author) |
Statistics | Number of document requests |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 22.04.2016 |
Citation | Herbermann, Marc: Deutsch als Sprache der Wirtschaft - In: DaF-Szene Korea (2011) 33, S. 15-20 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-120263 - DOI: 10.25656/01:12026 |