search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Title
Integration of learning and practice as part of the educational system development in Eritrea. "School Management" - a distance learning program by technical university of Kaiserslautern
Author
SourceZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik 37 (2014) 2, S. 9-13 ZDB
Document  (1.118 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0175-0488; 1434-4688; 01750488; 14344688
LanguageEnglish
Year of creation
review statusPublishing House Lectorship
Abstract (English):The distance learning program "School Management" supports decision makers at the school and ministerial levels in the shaping of formal and informal learning processes at different levels in schools and curricula in Eritrea. This paper examines how the distance learning program is interconnected to educational system development. (DIPF/Orig.)
Abstract (German):Das Distance Learning Program "School Management" für Eritrea unterstützt die professionell Handelnden in den Schulen und die ministeriellen Entscheidungsträger bei der Gestaltung von Schule und Unterricht durch eine Kombination formaler und nichtformaler Lernprozesse auf verschiedenen Handlungsebenen. Es wird im Beitrag reflektiert, wie das Fernstudienangebot und eine Bildungssystementwicklung sich verschränken. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication27.05.2016
CitationPrescher, Thomas: Integration of learning and practice as part of the educational system development in Eritrea. "School Management" - a distance learning program by technical university of Kaiserslautern - In: ZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik 37 (2014) 2, S. 9-13 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-120908 - DOI: 10.25656/01:12090
export files

share content at social platforms