search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Title
Afrikabilder aus ethnopsychoanalytischer Perspektive
Authors
SourceZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik 37 (2014) 4, S. 4-8 ZDB
Document  (291 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0175-0488; 1434-4688; 01750488; 14344688
LanguageGerman
Year of creation
review statusPublishing House Lectorship
Abstract (German):In diesem Beitrag wird diskutiert, welches Potenzial die ethnopsychoanalytische Theorieperspektive für eine Reflexion Globalen Lernens im Kontext oder in Bezug auf Afrika haben kann. Dabei wird zunächst der Ansatz der Ethnopsychoanalyse näher erläutert. Anschließend werden Konsequenzen für afrikabezogenes Globales Lernen gezogen. (DIPF/Orig.)
Abstract (English):This article discusses the potential of an ethnopsychoanalytic theory for the reflection of Global Education in the context of or related to Africa. At first, the basic ideas of the ethnopsychoanalysis will be explained. Afterwards, implications for Africa-related Global Education will be outlined. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication27.05.2016
CitationFrieters-Reermann, Norbert; Bergmüller, Claudia: Afrikabilder aus ethnopsychoanalytischer Perspektive - In: ZEP : Zeitschrift für internationale Bildungsforschung und Entwicklungspädagogik 37 (2014) 4, S. 4-8 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-121007 - DOI: 10.25656/01:12100
export files

share content at social platforms