details
Title |
Leonie Herwartz-Emden / Verena Schurt / Wiebke Waburg (Hrsg.): Mädchen in der Schule, Empirische Studien zu Heterogenität in monoedukativen und koedukativen Kontexten. Opladen: Barbara Budrich 2010 [Rezension] |
---|---|
Author | Jenderek, Lydia |
Source | Erziehungswissenschaftliche Revue (EWR) 11 (2012) 2 |
Document | full text (173 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Rezension; Gender; Mädchen; Mädchenforschung; Schulkultur; Heterogenität; Monoedukation; Sozialisation; Stereotyp; Adoleszenz; Forschungsprojekt |
sub-discipline | Curriculum and Teaching / School Pedagogy Gender Studies and Education |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 1613-0677; 16130677 |
Language | German |
Year of creation | 2012 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Rezension von: Leonie Herwartz-Emden / Verena Schurt / Wiebke Waburg (Hrsg.): Mädchen in der Schule, Empirische Studien zu Heterogenität in monoedukativen und koedukativen Kontexten, Opladen: Barbara Budrich 2010 (289 S.; ISBN 978-3-8664-9139-7) |
other articles of this journal | Erziehungswissenschaftliche Revue (EWR) Jahr: 2012 |
Statistics | Number of document requests |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 14.06.2016 |
Citation | Jenderek, Lydia: Leonie Herwartz-Emden / Verena Schurt / Wiebke Waburg (Hrsg.): Mädchen in der Schule, Empirische Studien zu Heterogenität in monoedukativen und koedukativen Kontexten. Opladen: Barbara Budrich 2010 [Rezension] - In: Erziehungswissenschaftliche Revue (EWR) 11 (2012) 2 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-121115 - DOI: 10.25656/01:12111 |