details
Title |
VirRAD: A New Paradigm for Technology Enhanced Learning |
---|---|
Authors | Sfiri, Anastasia; Matzer, Martina; Pauschenwein, Jutta; Shaw, Megan; Sime, Julie-Ann |
Source | Kerres, Michael [Hrsg.]; Voß, Britta [Hrsg.]: Digitaler Campus: Vom Medienprojekt zur nachhaltigen Mediennutzung auf dem Digitalen Campus. Münster ; New York ; München ; Berlin : Waxmann 2003, S. 429-438. - (Medien in der Wissenschaft; 24) |
Document | full text (781 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | E-Learning; Online; Online-Angebot; Neue Medien; Mediendidaktik; Paradigma; Instruktionsdesign; Technologieunterstütztes Lernen; Virtuelles Studium; Kommunikation; Virtuelle Gemeinschaft |
sub-discipline | Media Education Higher Education |
Document type | Article (from a serial) |
ISBN | 3-8309-1288-9; 3830912889 |
ISSN | 1434-3436; 14343436 |
Language | English |
Year of creation | 2003 |
review status | Publishing House Lectorship |
Abstract (English): | In most e-learning scenarios, communication and on-line collaboration is seen as an add-on feature to resource based learning. This paper will endeavour to present a pedagogical framework for inverting this view and putting communities of practice as the basic paradigm for e-learning. It will present an approach currently being used in the development of a virtual Radiopharmacy community, called VirRAD, and will discuss how theory can lead to an instructional design approach to support technologically enhanced learning.(DIPF/Orig.) |
Abstract (German): | In den meisten E-Learning-Szenarien werden Kommunikation und Online-Zusammenarbeit als Zusatzmöglichkeiten zum Lernen gesehen. Dieser Artikel will einen pädagogischen Rahmen präsentieren, in dem diese Sicht umgekehrt wird und Communities of Practice als neues Lernparadigma dienen. Es wird der Zugang vorgestellt, welcher derzeit in der Entwicklung einer virtuellen Community von Radiopharmakologen (VirRAD) verwendet wird, und beschrieben, wie diese Theorie zu einem instructional design führt um Technologie gestütztes Lernen zu fördern.(DIPF/Orig.) |
is part of: | Digitaler Campus: Vom Medienprojekt zum nachhaltigen Medieneinsatz in der Hochschule |
Statistics | Number of document requests |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Purchase order | Check the possibility to purchase this document on buchhandel.de (only in German) |
Date of publication | 12.07.2016 |
Citation | Sfiri, Anastasia; Matzer, Martina; Pauschenwein, Jutta; Shaw, Megan; Sime, Julie-Ann: VirRAD: A New Paradigm for Technology Enhanced Learning - In: Kerres, Michael [Hrsg.]; Voß, Britta [Hrsg.]: Digitaler Campus: Vom Medienprojekt zur nachhaltigen Mediennutzung auf dem Digitalen Campus. Münster ; New York ; München ; Berlin : Waxmann 2003, S. 429-438. - (Medien in der Wissenschaft; 24) - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-122740 - DOI: 10.25656/01:12274 |