details
Title |
Das Gymnasium zwischen Bildung und Beschleunigung. Zur Aktualität von "Schulzeitverkürzung und Studiendauer" von Wilhelm Flitner (1937) |
---|---|
Author | Herrmann, Ulrich |
Source | Pädagogische Korrespondenz (2014) 50, S. 19-29 |
Document | full text (2.209 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Bildungsgeschichte; Schulzeitverkürzung; Schulzeit; Studiendauer; Studienzeitverkürzung; Gymnasium; Beschleunigung; Bildungssystem; Leistungsdruck; Bildungsanspruch |
sub-discipline | History of Education Organisation of Education, Educational Planning, Educational Legislation |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0933-6389; 09336389 |
Language | German |
Year of creation | 2014 |
review status | Peer-Reviewed |
other articles of this journal | Pädagogische Korrespondenz Jahr: 2014 |
Statistics | Number of document requests |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 15.07.2016 |
Citation | Herrmann, Ulrich: Das Gymnasium zwischen Bildung und Beschleunigung. Zur Aktualität von "Schulzeitverkürzung und Studiendauer" von Wilhelm Flitner (1937) - In: Pädagogische Korrespondenz (2014) 50, S. 19-29 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-122832 - DOI: 10.25656/01:12283 |