Suche

Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Detailanzeige

Titel
Different Transitions towards Learning at University: Exploring the Heterogeneity of Motivational Processes
Autoren
OriginalveröffentlichungKyndt, Eva [Hrsg.]; Donche, Vincent [Hrsg.]; Trigwell, Keith [Hrsg.]; Lindblom-Ylänne, Sari [Hrsg.]: Higher Education Transitions: Theory an Research. London : Routledge 2016. - (New Perspectives on Learning and Instruction)
Dokument  (607 KB) (formal überarbeitete Version)
Lizenz des Dokumentes Deutsches Urheberrecht
Schlagwörter (Deutsch)
Teildisziplin
DokumentartAufsatz (Sammelwerk)
ISBN9781138670884; 9781138670884
SpracheEnglisch
Erscheinungsjahr
BegutachtungsstatusPeer-Review
Abstract (Englisch):Transitions processes in higher education are characterized by new learning situations which pose challenges to most students. This chapter explores the heterogeneity of reactions to these challenges from a perspective of regulation processes. The Integrated Model of Learning and Action is used to identity different patterns of motivational regulation amongst students at university by using mixed distribution models. Six subpopulations of motivational regulation could be identified: students with self-determined, pragmatic, strategic, negative, anxious and insecure learning motivation. Findings about these patterns can be used to design didactic measures that will support students’ learning processes.
Statistik
Prüfsummen
Bestellmöglichkeit
Eintrag erfolgte am21.07.2016
QuellenangabeMartens, Thomas; Metzger, Christiane: Different Transitions towards Learning at University: Exploring the Heterogeneity of Motivational Processes - In: Kyndt, Eva [Hrsg.]; Donche, Vincent [Hrsg.]; Trigwell, Keith [Hrsg.]; Lindblom-Ylänne, Sari [Hrsg.]: Higher Education Transitions: Theory an Research. London : Routledge 2016. - (New Perspectives on Learning and Instruction) - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-122960 - DOI: 10.25656/01:12296
Dateien exportieren

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen