details
Title |
Marcus Emmerich/Ulrike Hormel: Heterogenität – Diversity – Intersektionalität. Zur Logik sozialer Unterscheidungen in pädagogischen Semantiken der Differenz. Wiesbaden: Springer VS 2013 (293 S.) [Rezension] |
---|---|
Author | Moser, Vera |
Source | Erziehungswissenschaftliche Revue (EWR) 12 (2013) 2 |
Document | full text (162 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Rezension; Heterogenität; Differenz; Bildungssoziologie; Systemtheorie; Gesellschaft; Differenzierung; Schulsystem |
sub-discipline | Curriculum and Teaching / School Pedagogy Educational Sociology |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 1613-0677; 16130677 |
Language | German |
Year of creation | 2013 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Rezension von: Marcus Emmerich/Ulrike Hormel: Heterogenität – Diversity – Intersektionalität. Zur Logik sozialer Unterscheidungen in pädagogischen Semantiken der Differenz. Wiesbaden: Springer VS 2013 (293 S.; ISBN 978-3-531-17159-3) |
publisher's URL | http://www.klinkhardt.de/ewr/978353117159.html |
other articles of this journal | Erziehungswissenschaftliche Revue (EWR) Jahr: 2013 |
Statistics | Number of document requests |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 14.11.2016 |
Citation | Moser, Vera: Marcus Emmerich/Ulrike Hormel: Heterogenität – Diversity – Intersektionalität. Zur Logik sozialer Unterscheidungen in pädagogischen Semantiken der Differenz. Wiesbaden: Springer VS 2013 (293 S.) [Rezension] - In: Erziehungswissenschaftliche Revue (EWR) 12 (2013) 2 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-124033 - DOI: 10.25656/01:12403 |