search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Article (journal) accessible via
URN:
Title
Andrea Follak: Der "Aufblick zur Idee". Eine vergleichende Studie zur Platonischen Pädagogik bei Friedrich Schleiermacher, Paul Natorp und Werner Jaeger. Göttingen: Vandenhoeck & Ruprecht 2005 (174 S.) [Rezension]
Author GND-ID
SourceErziehungswissenschaftliche Revue (EWR) 5 (2006) 5 ZDB
Document
License of the document In copyright
Keywords (German)Rezension; Pädagogik; Bildungsgeschichte; Erziehungslehre; Erziehungsphilosophie; Erkenntnistheorie; Ideenlehre; Philosophie; Theologie; Sozialpädagogik; Jaeger, Werner; Kant, Immanuel; Natorp, Paul; Platon; Schleiermacher, Friedrich Ernst Daniel
sub-disciplineHistory of Education
Philosophy of Education
Document typeArticle (journal)
ISSN1613-0677
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Rezension von: Andrea Follak: Der "Aufblick zur Idee". Eine vergleichende Studie zur Platonischen Pädagogik bei Friedrich Schleiermacher, Paul Natorp und Werner Jaeger. Göttingen: Vandenhoeck & Ruprecht 2005 (174 S.; ISBN 3-525-30149-9; 39,90 EUR).
other articles of this journalErziehungswissenschaftliche Revue (EWR) Jahr: 2006
StatisticsNumber of document requests Number of document requests
Checksumschecksum comparison as proof of integrity
Date of publication10.09.2020
Suggested CitationLangewand, Alfred: Andrea Follak: Der "Aufblick zur Idee". Eine vergleichende Studie zur Platonischen Pädagogik bei Friedrich Schleiermacher, Paul Natorp und Werner Jaeger. Göttingen: Vandenhoeck & Ruprecht 2005 (174 S.) [Rezension] - In: Erziehungswissenschaftliche Revue (EWR) 5 (2006) 5 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-12518
export files

share content at social platforms (only available with Javascript turned on)