details
Title |
Christoph Wulf / Jörg Zirfas (Hrsg.): Pädagogik des Performativen. Theorien, Methoden, Perspektiven. Weinheim et. al.: Beltz 2007 (240 S.) [Rezension] |
---|---|
Author | Jergus, Kerstin |
Source | Erziehungswissenschaftliche Revue (EWR) 7 (2008) 1 |
Document | full text (212 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Rezension; Erziehung; Erziehungswissenschaft; Bildung; Pädagogik; Ethnografie; Identität; Identitätsbildung; Geschlechtsspezifischer Unterschied; Lernen; Virtuelle Realität; Ästhetische Erziehung; Theater; Mimesis; Performanz; Ritual; Medien; Bildungsprozess; Inszenierung; Aufführung |
sub-discipline | Educational Sociology |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 1613-0677; 16130677 |
Language | German |
Year of creation | 2008 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Rezension von: Christoph Wulf / Jörg Zirfas (Hrsg.): Pädagogik des Performativen. Theorien, Methoden, Perspektiven. Weinheim et. al.: Beltz 2007 (240 S.; ISBN 978-3-407-32074-2; 34,90 EUR). |
other articles of this journal | Erziehungswissenschaftliche Revue (EWR) Jahr: 2008 |
Statistics | Number of document requests |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 24.06.2020 |
Citation | Jergus, Kerstin: Christoph Wulf / Jörg Zirfas (Hrsg.): Pädagogik des Performativen. Theorien, Methoden, Perspektiven. Weinheim et. al.: Beltz 2007 (240 S.) [Rezension] - In: Erziehungswissenschaftliche Revue (EWR) 7 (2008) 1 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-13272 - DOI: 10.25656/01:1327 |