search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Title
Didaktische Qualifizierung von Hochschullehrerinnen und -lehrern. – Einleitung in den Themenschwerpunkt
Author
SourceBeiträge zur Lehrerbildung 27 (2009) 1, S. 5-11 ZDB
Document  (234 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0259-353X; 0259353X
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Hochschullehrerinnen und -lehrer kennen wie Lehrpersonen anderer Bildungsstufen eine grundlegende Aufgabe: Studierende in ihren Lernprozessen zu unterstützen. Es zeigen sich allerdings stufenspezifische Besonderheiten, insbesondere was die didaktische Orientierung und Qualifizierung betrifft. In der folgenden Einleitung in den Themenschwerpunkt werden einige Eigentümlichkeiten der Hochschulstufe vor allem am Beispiel der Universitäten – dem traditionellsten Hochschultypus – illustriert.
Abstract (English):University teachers as well as teachers of other levels of education are aware of their fundamental duty: to support students during the process of learning. There are, however, a number of level specific characteristics particularly in terms of didactical orientation and qualification to be found. In the following introduction to the topic some peculiarities are illustrated relating to the higher levels of education, specifically to university education being as it is, the most traditional.
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication04.05.2017
CitationTremp, Peter: Didaktische Qualifizierung von Hochschullehrerinnen und -lehrern. – Einleitung in den Themenschwerpunkt - In: Beiträge zur Lehrerbildung 27 (2009) 1, S. 5-11 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-136910 - DOI: 10.25656/01:13691
export files

share content at social platforms