search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Title
Hochschuldidaktik als Hochschullehrerbildung? Hochschuldidaktische Weiterbildung und Beratung zur Förderung der Professionalisierung in der Lehre
Author
SourceBeiträge zur Lehrerbildung 27 (2009) 1, S. 26-36 ZDB
Document  (346 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0259-353X; 0259353X
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Zwar zählt der Beruf von Hochschullehrerinnen und -lehrern zu den Lehrberufen. Im Unterschied zu unterhalb der Hochschule liegenden Bereichen des Bildungssystems erhalten Hochschullehrerinnen und -lehrer traditionell überhaupt nicht und auch heute nur zögerlich und bei Weitem nicht flächendeckend dazu vorbereitende Qualifizierungen. Am Beispiel der Entwicklung hochschuldidaktischer Weiterbildung und Beratung werden neuere Entwicklungen und die Differenzen in der Qualifizierung für Lehrberufe an Hochschulen und Schulen aufgezeigt.
Abstract (English):Fact is that university lecturers belong to the teaching profession as such. As opposed to those active in lower levels of the educational system, university professionals, however, have not traditionally received preparatory qualifications, a situation which is currently finding only limited but by no means extensive improvement. Following the example set by the development of university further education and consultation, new developments and differences in qualifications for teaching professionals in universities and schools are presented.
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication04.05.2017
CitationWildt, Johannes: Hochschuldidaktik als Hochschullehrerbildung? Hochschuldidaktische Weiterbildung und Beratung zur Förderung der Professionalisierung in der Lehre - In: Beiträge zur Lehrerbildung 27 (2009) 1, S. 26-36 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-136934 - DOI: 10.25656/01:13693
export files

share content at social platforms