search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Title
Unterrichtsentwicklung durch Fort- und Weiterbildungsmassnahmen für Lehrpersonen
Author
SourceBeiträge zur Lehrerbildung 27 (2009) 3, S. 346-360 ZDB
Document  (326 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0259-353X; 0259353X
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Im Unterschied zu älteren Untersuchungen verdeutlicht eine Reihe aktueller Studien die Wirksamkeit von Fort- und Weiterbildungsmassnahmen für das Lernen von Lehrpersonen und deren Weiterentwicklung von Unterricht. Allerdings ist die Wirksamkeit dieser Massnahmen von einer Reihe von Merkmalen abhängig. Wie erfolgreich das Lernen von Lehrpersonen im Rahmen von Fort- und Weiterbildungen verläuft, ist abhängig von Merkmalen der Weiterbildung selbst, von Bedingungen des Schulumfeldes sowie von Voraussetzungen der Lehrpersonen. Dieser Beitrag fasst den entsprechenden Forschungsstand zusammen.
Abstract (English):In contrast to the findings of earlier investigations a number of recent studies have clarified the effectiveness of continuing and further education on the learning of teachers and the development of their teaching. However, the effectiveness of these measures is dependent on a number of features. The success of the learning experience depends on characteristics of the further education itself, but also on the conditions of the school environment as well as the prerequisites of the teachers. This paper summarises the relevant state of research.
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication04.05.2017
CitationLipowsky, Frank: Unterrichtsentwicklung durch Fort- und Weiterbildungsmassnahmen für Lehrpersonen - In: Beiträge zur Lehrerbildung 27 (2009) 3, S. 346-360 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-137051 - DOI: 10.25656/01:13705
export files

share content at social platforms