search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Title
Blended Learning in der Ausbildung von Lehrpersonen
Authors
SourceBeiträge zur Lehrerbildung 27 (2009) 2, S. 188-194 ZDB
Document  (245 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0259-353X; 0259353X
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Die Lehrerinnen- und Lehrerbildung bemüht sich vielerorts um flexiblere Studienformen mit geringeren Präsenzanteilen. Mit Ansätzen des Blended Learning können Studierende beim stärker selbstregulierten Studium unterstützt werden. Verschiedene Möglichkeiten werden vorgestellt und am Beispiel des flexiblen Studiums an der PH Zentralschweiz in Schwyz konkretisiert.
Abstract (English):Teaching education in many areas is striving towards more flexible forms of study with reduced hours of attendance. With Blended Learning approaches, students can be supported through more self-regulated periods of study. In the following various options will be presented and an example of a flexible study programme in the PH Schwyz, Central Switzerland concretized.
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication04.05.2017
CitationPetko, Dominik; Uhlemann, Annett; Büeler, Urs: Blended Learning in der Ausbildung von Lehrpersonen - In: Beiträge zur Lehrerbildung 27 (2009) 2, S. 188-194 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-137196 - DOI: 10.25656/01:13719
export files

share content at social platforms