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Fallstudien im Netz. Eine Möglichkeit zur angeleiteten Lernreflexion
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SourceBeiträge zur Lehrerbildung 27 (2009) 2, S. 212-220 ZDB
Document  (180 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0259-353X; 0259353X
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Inhalte der Lehrveranstaltungen von Hochschulen sind in der Regel komplex. Bei der Fokussierung auf inhaltliche Tiefe und notwendige Differenzierungen verlieren die Studierenden oft die «Sinnkonstanz» und können die Lerninhalte nur schwer mit den eigenen Erfahrungen verbinden oder auf konkrete Anwendungen transferieren. Eine Reflexion des eigenen Lernens ist notwendig, um die Kohärenz in komplexen Lerninhalten zu erkennen. Der Beitrag zeigt, wie Fallstudien mit dem Programm ‹Learning Pacemaker› über das Netz bearbeitet und begleitet und die Metareflexion bei den Studierenden gefördert werden kann.
Abstract (English):The content of higher educational courses is as a rule complex. The focus on depth of content and the necessity to draw distinctions often results in the tendency for students to lose the «sense of consistency» and the learning objectives become difficult to relate to their own experiences or to transfer to specific applications. Reflection on one’s own learning is necessary in order to recognize the coherence in complex learning content. This contribution shows how case studies dealt with the programme ‹Learning Pacemaker› over the network and how meta-reflections among students can be promoted.
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Date of publication04.05.2017
CitationWyrsch, Arnold: Fallstudien im Netz. Eine Möglichkeit zur angeleiteten Lernreflexion - In: Beiträge zur Lehrerbildung 27 (2009) 2, S. 212-220 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-137225 - DOI: 10.25656/01:13722
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