search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Title
Innere Differenzierung durch Lehrmittel: (Entwicklungs-)Möglichkeiten und Grenzen am Beispiel von Mathematiklehrmitteln
Author
SourceBeiträge zur Lehrerbildung 28 (2010) 1, S. 53-61 ZDB
Document  (369 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0259-353X; 0259353X
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Am Beispiel von Mathematiklehrmitteln wird analysiert und diskutiert, welche Anforderungen Lehrmittel erfüllen müssen, um innere Differenzierung zu ermöglichen bzw. Lehrkräfte bei der Umsetzung von innerer Differenzierung zu unterstützen.
Abstract (English):Taking mathematics textbooks as an example, the text analyses and discusses specific requirements of textbooks that support teachers in practicing differentiation and individualization in the classroom.
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication04.05.2017
CitationMoser Opitz, Elisabeth: Innere Differenzierung durch Lehrmittel: (Entwicklungs-)Möglichkeiten und Grenzen am Beispiel von Mathematiklehrmitteln - In: Beiträge zur Lehrerbildung 28 (2010) 1, S. 53-61 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-137318 - DOI: 10.25656/01:13731
export files

share content at social platforms