details
Title |
Anforderungen an heutige und künftige Schulgeschichtsbücher |
---|---|
Author | Gautschi, Peter |
Source | Beiträge zur Lehrerbildung 28 (2010) 1, S. 125-137 |
Document | full text (176 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Schulbuch; Geschichtsunterricht; Schweiz |
sub-discipline | Curriculum and Teaching / School Pedagogy |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0259-353X; 0259353X |
Language | German |
Year of creation | 2010 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Schulgeschichtsbücher werden im heutigen Unterricht unterschiedlich eingesetzt. Welche Rolle das Schulgeschichtsbuch im Unterrichtsalltag spielt, hängt von der Entscheidung der Lehrpersonen ab. Auch die heutige Generation der Schulgeschichtsbücher weist noch erhebliche Schwächen auf: Umsetzung der Kompetenzorientierung, Auswahl der Themen, Differenzierung des Anspruchsgrades, Beurteilung der Schülerleistungen, Artikulation des Unterrichts. Künftige Schulgeschichtsbücher werden Lösungen zu diesen fünf Problemen anbieten müssen. |
Abstract (English): | There is a wide variety of using history textbooks in history lessons today. Teachers decide how exactly they use history textbooks in their courses. Today's history textbooks still have their weaknesses: the implementation of competence oriented teaching, the selection of content, the differentiation of degree of demands, the evaluation of students' performance, the progression of teaching and learning. Future history textbooks will have to provide solutions for these five problems. |
other articles of this journal | Beiträge zur Lehrerbildung Jahr: 2010 |
Statistics | Number of document requests |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 04.05.2017 |
Citation | Gautschi, Peter: Anforderungen an heutige und künftige Schulgeschichtsbücher - In: Beiträge zur Lehrerbildung 28 (2010) 1, S. 125-137 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-137385 - DOI: 10.25656/01:13738 |