search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Title
Zur Rolle der CRUS in der Koordination der schweizerischen Universitätslandschaft
Author
SourceBeiträge zur Lehrerbildung 28 (2010) 2, S. 241-247 ZDB
Document  (142 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0259-353X; 0259353X
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Der Autor zeigt anhand der beiden Beispiele strategische Planung und Bolognaprozess die Rolle der Rektorenkonferenz der Schweizer Universitäten (CRUS) in der Koordination der schweizerischen Universitätslandschaft auf. Er veranschaulicht die Zusammenarbeit der Partner im Bildungs-, Forschungs- und Innovationsbereich anhand der Durchlässigkeitsvereinbarung zwischen Hochschultypen sowie des nationalen Qualifikationsrahmens. Schliesslich äussert er sich zu den Perspektiven, welche das künftige Bundesgesetz über die Förderung der Hochschulen und die Koordination im schweizerischen Hochschulbereich im Hinblick auf die Koordination bietet.
Abstract (English):The author presents the role of the Rector’s Conference of the Swiss Universities (CRUS) in the coordination of the Swiss University landscape taking strategic planning and Bologna process as examples. He then illustrates the collaboration with partners in the field of education, research and innovation with the Convention on permeability between higher education institutions of different types as well as with the national qualification framework. He further looks at the prospects for coordination under the future federal Law on Promotion of higher Education Institutions and Coordination in the higher Education Field.
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication04.05.2017
CitationLoprieno, Antonio: Zur Rolle der CRUS in der Koordination der schweizerischen Universitätslandschaft - In: Beiträge zur Lehrerbildung 28 (2010) 2, S. 241-247 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-137470 - DOI: 10.25656/01:13747
export files

share content at social platforms