search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Title
Was die Lehrerbildung vergisst: Kompetenzprofile für erzieherisches Handeln
Authors
SourceBeiträge zur Lehrerbildung 28 (2010) 3, S. 361-378 ZDB
Document  (265 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0259-353X; 0259353X
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Im vorliegenden Artikel wird ausgehend vom Just Community Werterziehungsansatz aufgezeigt, dass zwar in der Lehrerbildung von Erziehung gesprochen wird, aber erzieherische Kompetenzprofile für Unterrichtende von der Entwicklung und der Forschung bisher vernachlässigt worden sind. Deren Notwendigkeit wird aber von der Bildungspolitik und den Lehrpersonen durchaus erkannt. In einem ersten heuristischen Entwurf werden erzieherische Kompetenzprofile für Lehrpersonen formuliert und zur Diskussion gestellt.
Abstract (English):The current article focuses on educational teacher competencies, which have been systematically neglected by developmenters and researchers, but recognized regarding their necessity by teachers themselves and also by educational politicians. In a first heuristically attempt educational competency profiles for teachers are developed and discussed based on the value educational approach of the Just Community Schools.
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication04.05.2017
CitationOser, Fritz; Heinzer, Sarah: Was die Lehrerbildung vergisst: Kompetenzprofile für erzieherisches Handeln - In: Beiträge zur Lehrerbildung 28 (2010) 3, S. 361-378 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-137559 - DOI: 10.25656/01:13755
export files

share content at social platforms