details
Title |
Medienpädagogik in der Lehrerinnen- und Lehrerbildung in Deutschland: Aktuelle Situation und Desiderata |
---|---|
Authors | Kammerl, Rudolf; Mayrberger, Kerstin |
Source | Beiträge zur Lehrerbildung 29 (2011) 2, S. 172-184 |
Document | full text (182 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Lehrerbildung; Medienpädagogik; Lehramtsstudent; Einstellung <Psy>; Deutschland |
sub-discipline | Curriculum and Teaching / School Pedagogy |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0259-353X; 0259353X |
Language | German |
Year of creation | 2011 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Der Beitrag gibt einen Einblick in die Diskussion zur Verankerung medienpädagogischer Inhalte in der Lehrerbildung in Deutschland. Es werden aktuelle bildungspolitische Rahmenbedingungen skizziert und Befunde zu Einstellungen von Lehramtsstudierenden vorgestellt. Abschliessend werden mit besonderem Blick auf die medienpädagogische Lehrerbildungsforschung Desiderata formuliert. |
Abstract (English): | This article provides an insight into the discussion on mainstreaming media educational contents into teacher training in Germany. It outlines current determining factors of education policy and presents findings regarding the attitudes of teacher training students. In conclusion, it phrases desiderata with particular regard to media educational research on teacher training. |
other articles of this journal | Beiträge zur Lehrerbildung Jahr: 2011 |
Statistics | Number of document requests |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 04.05.2017 |
Citation | Kammerl, Rudolf; Mayrberger, Kerstin: Medienpädagogik in der Lehrerinnen- und Lehrerbildung in Deutschland: Aktuelle Situation und Desiderata - In: Beiträge zur Lehrerbildung 29 (2011) 2, S. 172-184 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-137767 - DOI: 10.25656/01:13776 |