search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Title
Medienpädagogik in der Lehrerinnen- und Lehrerbildung in Deutschland: Aktuelle Situation und Desiderata
Authors
SourceBeiträge zur Lehrerbildung 29 (2011) 2, S. 172-184 ZDB
Document  (182 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0259-353X; 0259353X
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Der Beitrag gibt einen Einblick in die Diskussion zur Verankerung medienpädagogischer Inhalte in der Lehrerbildung in Deutschland. Es werden aktuelle bildungspolitische Rahmenbedingungen skizziert und Befunde zu Einstellungen von Lehramtsstudierenden vorgestellt. Abschliessend werden mit besonderem Blick auf die medienpädagogische Lehrerbildungsforschung Desiderata formuliert.
Abstract (English):This article provides an insight into the discussion on mainstreaming media educational contents into teacher training in Germany. It outlines current determining factors of education policy and presents findings regarding the attitudes of teacher training students. In conclusion, it phrases desiderata with particular regard to media educational research on teacher training.
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication04.05.2017
CitationKammerl, Rudolf; Mayrberger, Kerstin: Medienpädagogik in der Lehrerinnen- und Lehrerbildung in Deutschland: Aktuelle Situation und Desiderata - In: Beiträge zur Lehrerbildung 29 (2011) 2, S. 172-184 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-137767 - DOI: 10.25656/01:13776
export files

share content at social platforms