search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Title
Auswirkungen der IKT-Ausbildungen für Lehrpersonen: Eine Studie an der Pädagogischen Hochschule Freiburg
Authors
SourceBeiträge zur Lehrerbildung 29 (2011) 2, S. 199-208 ZDB
Document  (316 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0259-353X; 0259353X
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Dieser Beitrag stellt eine Studie der Pädagogischen Hochschule Freiburg vor, welche die Auswirkungen der IKT-Ausbildungen für Lehrpersonen untersucht. Gemessen und mit früheren Datenerhebungen verglichen werden dabei IKT-Integrationsstufen im Unterricht. Neben formellen Ausbildungen werden auch informelle und nicht formelle Ausbildungskontexte einbezogen und ihre Rolle bei den Integrationsmassnahmen wird evaluiert. Nach einer Einführung in die Problemstellung werden Methoden und Analysestrategien des Forschungsprojektes dargelegt. Die Bedeutung der Studie für die Praxis wird anschliessend diskutiert.
Abstract (English):This article offers an insight into a research project conducted at the University of Teacher Education in Fribourg (Switzerland) which investigates the effects of ICT training for teachers. The study measures the level of ICT integration in the classroom and compares it with previous data collections. It includes both formal and informal/ non-formal training contexts and assesses their effects on ICT integration practices. After presenting the research context, we are going to expose the design of the study and conclude with a discussion of the practical significance of the research.
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication04.05.2017
CitationRey, Jeanne; Coen, Pierre-François: Auswirkungen der IKT-Ausbildungen für Lehrpersonen: Eine Studie an der Pädagogischen Hochschule Freiburg - In: Beiträge zur Lehrerbildung 29 (2011) 2, S. 199-208 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-137785 - DOI: 10.25656/01:13778
export files

share content at social platforms