details
Title |
Entstehung, Entwicklung, Themenpolitik und Selbstverständnis der «Beiträge zur Lehrerbildung» |
---|---|
Author | Reusser, Kurt |
Source | Beiträge zur Lehrerbildung 30 (2012) 1, S. 6-14 |
Document | full text (149 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Lehrerbildung; Fachzeitschrift; Selbstverständnis; Zukunftsperspektive |
sub-discipline | Curriculum and Teaching / School Pedagogy |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0259-353X; 0259353X |
Language | German |
Year of creation | 2012 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Anlässlich des 30-jährigen Bestehens der «Beiträge zur Lehrerbildung» wirft einer ihrer Gründungsherausgeber einen Blick auf Erreichtes, auf die aktuelle Situation, das Selbstverständnis und die thematischen Zukunftsperspektiven der Lehrerbildungszeitschrift. |
Abstract (English): | On the occasion of the 30th anniversary of the journal «Beiträge zur Lehrerbildung», one of the founding editors looks back on achievements, the current situation, self-concept, and thematic prospects of the teacher education journal. |
other articles of this journal | Beiträge zur Lehrerbildung Jahr: 2012 |
Statistics | Number of document requests |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 04.05.2017 |
Citation | Reusser, Kurt: Entstehung, Entwicklung, Themenpolitik und Selbstverständnis der «Beiträge zur Lehrerbildung» - In: Beiträge zur Lehrerbildung 30 (2012) 1, S. 6-14 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-137971 - DOI: 10.25656/01:13797 |