search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Title
Entstehung, Entwicklung, Themenpolitik und Selbstverständnis der «Beiträge zur Lehrerbildung»
Author
SourceBeiträge zur Lehrerbildung 30 (2012) 1, S. 6-14 ZDB
Document  (149 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0259-353X; 0259353X
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Anlässlich des 30-jährigen Bestehens der «Beiträge zur Lehrerbildung» wirft einer ihrer Gründungsherausgeber einen Blick auf Erreichtes, auf die aktuelle Situation, das Selbstverständnis und die thematischen Zukunftsperspektiven der Lehrerbildungszeitschrift.
Abstract (English):On the occasion of the 30th anniversary of the journal «Beiträge zur Lehrerbildung», one of the founding editors looks back on achievements, the current situation, self-concept, and thematic prospects of the teacher education journal.
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication04.05.2017
CitationReusser, Kurt: Entstehung, Entwicklung, Themenpolitik und Selbstverständnis der «Beiträge zur Lehrerbildung» - In: Beiträge zur Lehrerbildung 30 (2012) 1, S. 6-14 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-137971 - DOI: 10.25656/01:13797
export files

share content at social platforms