search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Title
Zur Wirksamkeit der pädagogischen Hochschulen.– Betrachtungen vor dem Hintergrund des Bildungsberichts Schweiz 2014
Author
SourceBeiträge zur Lehrerbildung 31 (2013) 3, S. 401-409 ZDB
Document  (191 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0259-353X; 0259353X
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Der folgende Beitrag diskutiert aus Anlass der Lancierung des Bildungsberichts Schweiz 2014 das Thema der Wirksamkeit der pädagogischen Hochschulen. Dabei stehen primär strukturelle und institutionelle Aspekte der Wirksamkeit im Vordergrund. Es wird aber auch diskutiert, was eine Bestimmung der Effektivität der Lehrerinnen- und Lehrerbildung hinsichtlich der Qualifizierung des Lehrpersonals beinhalten müsste.
Abstract (English):On the occasion of the publication of the Swiss Education Report 2014, this article discusses the effectiveness of the Swiss universities of teacher education. The article focusses on structural and institutional aspects of effectiveness but it also deals with the question of the effectiveness of teacher education with regard to teacher qualification and its effects on students’ learning.
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication04.05.2017
CitationDenzler, Stefan: Zur Wirksamkeit der pädagogischen Hochschulen.– Betrachtungen vor dem Hintergrund des Bildungsberichts Schweiz 2014 - In: Beiträge zur Lehrerbildung 31 (2013) 3, S. 401-409 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-138622 - DOI: 10.25656/01:13862
export files

share content at social platforms