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Originaltitel |
Stadt-Land-Differenzen im Bildungssystem der Länder der Dritten Welt |
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Paralleltitel | Differences in the educational system between urban and rural areas in Third World countries |
Autor | Bude, Udo |
Originalveröffentlichung | Wulf, Christoph [Hrsg.]: Im Schatten des Fortschritts. Gemeinsame Probleme im Bildungsbereich in Industrienationen und Ländern der Dritten Welt. Saarbrücken; Fort Lauderdale : Breitenbach 1985, S. 167-181. - (SSIP-Bulletin; No. 55) |
Dokument | Volltext (831 KB) |
Lizenz des Dokumentes | Deutsches Urheberrecht |
Schlagwörter (Deutsch) | Dritte Welt; Bildungssystem; Regionaler Unterschied; Stadtregion; Landgemeinde |
Teildisziplin | Interkulturelle und International Vergleichende Erziehungswissenschaft |
Dokumentart | Aufsatz (Sammelwerk) |
ISBN | 3-88156-300-8; 3881563008 |
Sprache | Deutsch |
Erscheinungsjahr | 1985 |
Begutachtungsstatus | (Verlags-)Lektorat |
Abstract (Englisch): | Despite several attempts to approach the problem of regional disparities, especially that of rural areas, systematically no convincing strategies have been developed to solve this problem in Third World countries. Disparities in education cannot be simply analysed in terms of an urban-rural dichotomy. They also can be found within rural or urban regions, depending mainly on one's socio-economic situation and cultural group. Strategies for overcoming the disadvantages, like curricular changes, specific tests or quota-systems for the most deprived areas, proved to be less successful in Third World countries. (DIPF/Orig.) |
Abstract (Französisch): | Malgré les différentes approches méthodiques il n'y a pas une stratégie convaincante pour une réduction des différences entre la ville et la campagne dans le système d'éducation du Tiers Monde. Mais les chances d'alphabétisation de l'éducation sont distribuées inégalement, non seulement par le contraste ville/campagne mais aussi parce qu'on peut démontrer les disparités de certains groupes d'intérieur de la région rurale ou urbaine. Vainement on essaie toujours de réduire les disparités en particulier en changement le cursus, les procédures de sélection qui se fondent sur des tests, et aussi en introduisant des quote-systèmes pour les régions les plus défavorisées. (DIPF/Orig.) |
Beitrag in: | Im Schatten des Fortschritts. Gemeinsame Probleme im Bildungsbereich in Industrienationen und Ländern der Dritten Welt |
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Eintrag erfolgte am | 18.01.2008 |
Quellenangabe | Bude, Udo: Stadt-Land-Differenzen im Bildungssystem der Länder der Dritten Welt - In: Wulf, Christoph [Hrsg.]: Im Schatten des Fortschritts. Gemeinsame Probleme im Bildungsbereich in Industrienationen und Ländern der Dritten Welt. Saarbrücken; Fort Lauderdale : Breitenbach 1985, S. 167-181. - (SSIP-Bulletin; No. 55) - URN: urn:nbn:de:0111-opus-13884 - DOI: 10.25656/01:1388 |