details
Title |
Fachlichkeit in drei Ausprägungen. Ein Diskussionsbeitrag zu Rahmenbedingungen und Herausforderungen der akademischen Personalentwicklung an pädagogischen Hochschulen |
---|---|
Author | Stäuble, Erika |
Source | Beiträge zur Lehrerinnen- und Lehrerbildung 33 (2015) 3, S. 393-401 |
Document | full text (141 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Lehrerbildung; Hochschulbildung; Personalentwicklung; Pädagogische Hochschule |
sub-discipline | Curriculum and Teaching / School Pedagogy |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0259-353X; 0259353X |
Language | German |
Year of creation | 2015 |
review status | Peer-Reviewed |
Abstract (German): | Mit der Etablierung von pädagogischen Hochschulen hat sich das (mögliche) Aufgabenspektrum von Lehrerbildnerinnen und Lehrerbildnern im Rahmen der eigenen Institution wesentlich erweitert. Damit sind veränderte Fragen zur Personalrekrutierung und Personalentwicklung verbunden. Der Beitrag greift solche Fragen auf und präsentiert das Konzept einer «Fachlichkeit in drei Ausprägungen». |
Abstract (English): | With the inception of universities of teacher education the (potential) range of duties teacher educators are supposed to carry out within their institutional context has been extended considerably. This broadened scope implies a change in how questions regarding staff recruitment and human resource development are posed and considered. With the intention of contributing to the current discussion, the article deals with some of these questions and presents a concept that comprises and relates three specific forms of academic expertise. |
other articles of this journal | Beiträge zur Lehrerinnen- und Lehrerbildung Jahr: 2015 |
Statistics | Number of document requests |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 05.07.2017 |
Citation | Stäuble, Erika: Fachlichkeit in drei Ausprägungen. Ein Diskussionsbeitrag zu Rahmenbedingungen und Herausforderungen der akademischen Personalentwicklung an pädagogischen Hochschulen - In: Beiträge zur Lehrerinnen- und Lehrerbildung 33 (2015) 3, S. 393-401 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-139117 - DOI: 10.25656/01:13911 |