search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Title
Fachlichkeit in drei Ausprägungen. Ein Diskussionsbeitrag zu Rahmenbedingungen und Herausforderungen der akademischen Personalentwicklung an pädagogischen Hochschulen
Author
SourceBeiträge zur Lehrerinnen- und Lehrerbildung 33 (2015) 3, S. 393-401 ZDB
Document  (141 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0259-353X; 0259353X
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Mit der Etablierung von pädagogischen Hochschulen hat sich das (mögliche) Aufgabenspektrum von Lehrerbildnerinnen und Lehrerbildnern im Rahmen der eigenen Institution wesentlich erweitert. Damit sind veränderte Fragen zur Personalrekrutierung und Personalentwicklung verbunden. Der Beitrag greift solche Fragen auf und präsentiert das Konzept einer «Fachlichkeit in drei Ausprägungen».
Abstract (English):With the inception of universities of teacher education the (potential) range of duties teacher educators are supposed to carry out within their institutional context has been extended considerably. This broadened scope implies a change in how questions regarding staff recruitment and human resource development are posed and considered. With the intention of contributing to the current discussion, the article deals with some of these questions and presents a concept that comprises and relates three specific forms of academic expertise.
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication05.07.2017
CitationStäuble, Erika: Fachlichkeit in drei Ausprägungen. Ein Diskussionsbeitrag zu Rahmenbedingungen und Herausforderungen der akademischen Personalentwicklung an pädagogischen Hochschulen - In: Beiträge zur Lehrerinnen- und Lehrerbildung 33 (2015) 3, S. 393-401 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-139117 - DOI: 10.25656/01:13911
export files

share content at social platforms