search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Title
Selbst forschen im Seminar. Erfahrungen aus dem Potsdamer Lehramtsstudium
Authors
SourceBeiträge zur Lehrerinnen- und Lehrerbildung 34 (2016) 2, S. 143-149 ZDB
Document  (127 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0259-353X; 0259353X
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Mit forschendem Lernen in der universitären Lehrerinnen- und Lehrerbildung sind vielfältige Hoffnungen verknüpft, empirische Befunde über die Wirkungen sind jedoch rar. In diesem Beitrag stellen wir Konzeption, Verlauf und Ergebnisse einer Lehrveranstaltung vor, in der Potsdamer Lehramtsstudierende eigene Forschungsprojekte zum Umgang mit Heterogenität in der Schule erfolgreich umgesetzt haben. Ein Teil der Projekte wurde im Rahmen einer wissenschaftlichen Konferenz einem breiteren Fachpublikum präsentiert, was für die Qualität und die Relevanz der Projekte spricht.
Abstract (English):Although scientifically sound findings on the effectiveness of inquiry-based learning are comparably rare, it remains a prominent concept in teacher education. In this article, we describe a seminar course in which pre-service teachers from the University of Potsdam designed research projects with a focus on teaching in diverse classrooms. Some of these projects were presented at a scientific conference, which indicates that they met the standards of the scientific community.
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication04.03.2018
CitationGronostaj, Anna; Ahlgrimm, Frederik: Selbst forschen im Seminar. Erfahrungen aus dem Potsdamer Lehramtsstudium - In: Beiträge zur Lehrerinnen- und Lehrerbildung 34 (2016) 2, S. 143-149 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-139353 - DOI: 10.25656/01:13935
export files

share content at social platforms