search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Title
Erste Erfahrungen mit einem neuen Konzept zur Betreuung von Masterarbeiten
Authors
SourceBeiträge zur Lehrerinnen- und Lehrerbildung 34 (2016) 2, S. 173-179 ZDB
Document  (136 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0259-353X; 0259353X
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):An der Pädagogischen Hochschule Luzern werden Masterarbeiten neu auch in Form sogenannter Masterarbeitspools betreut. Diese Form der Betreuung bietet einige Vorteile. Aufseiten der Betreuenden sind die professionelle Weiterentwicklung und die Nutzung von Synergien positiv hervorzuheben, während aufseiten der Studierenden die Stärkung des kritischen Fachdiskurses und die gegenseitige Unterstützung als Vorteil gewertet werden. Im Beitrag werden ergänzend erste eigene Erfahrungen mit Masterarbeitspools diskutiert.
Abstract (English):At the University of Teacher Education Lucerne, a new form of joint supervision of master’s students has been established. These supervision «pools» provide several benefits. To supervisors, pools offer the opportunity for professional development and interdisciplinary synergies, whereas students are able to profit from a more profound professional discourse and mutual support. This article discusses the authors’ first experiences with supervising students in this new setting.
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication04.03.2018
CitationHuber, Christina; Bölsterli Bardy, Katrin: Erste Erfahrungen mit einem neuen Konzept zur Betreuung von Masterarbeiten - In: Beiträge zur Lehrerinnen- und Lehrerbildung 34 (2016) 2, S. 173-179 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-139393 - DOI: 10.25656/01:13939
export files

share content at social platforms