search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Institutionalisierung pädagogischer Praxis am Beispiel der Jugendarbeit
Parallel titleInstitutionalization of pedagogical practice exemplified by youth services
Author
SourceZeitschrift für Pädagogik 38 (1992) 3, S. 371-384 ZDB
Document  (1.104 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0044-3247; 00443247
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
Abstract (German):Forschungsmethode: beschreibend. "Jugendarbeit hat sich in den letzten Jahrzehnten zu einem eigenstaendigen Sozialisationsbereich entwickelt. Gemessen an etablierten, traditionellen Vorstellungen von paedagogischer Praxis, Professionalisierung und Verrechtlichung, scheint sie einen eher defizitaeren Charakter aufzuweisen, naemlich ein diffuseres paedagogisches Profil, geringeren Professionalisierungsgrad und Verrechtlichungsformen, die ihr unklare Autonomie zubilligen. Loest man sich jedoch von solchen Massstaeben, so lassen sich diese Muster als modernere und optimalere Institutionalisierungsprofile ihrer paedagogischen Aufgaben interpretieren." (Autorenreferat). (DIPF/Orig.)
Abstract (English):Over the last two decades, youth work has grown into an independent area in the socialization of young people. Compared with the established and traditional ideas of pedagogics, professionalization and the increasing weight given to legal decision-making, youth work seems to suffer from considerable deficiencies; these are rather obscure pedagogical aims, a low degree of professionalization and an unclear legal framework preventing any clear definition of youth work's competence and responsibility. Once these Standards are abandoned, however, the present situation of youth work can be understood as a more modern and appropriate form of institutionalization of its pedagogical aims. (DIPF/Orig.)
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication12.02.2018
CitationMünnchmeier, Richard: Institutionalisierung pädagogischer Praxis am Beispiel der Jugendarbeit - In: Zeitschrift für Pädagogik 38 (1992) 3, S. 371-384 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-139656 - DOI: 10.25656/01:13965
export files

share content at social platforms