details
Original Title |
Neuer Optimismus in der empirischen Unterrichtsforschung? Zu dem Buch von N. L. Gage: Unterrichten - Kunst oder Wissenschaft? |
---|---|
Parallel title | New optimism in research on teaching? On N. L. Gage’s book "The scientific basis of the art of teaching" |
Author | Terhart, Ewald |
Source | Zeitschrift für Pädagogik 26 (1980) 4, S. 609-614 |
Document | full text (621 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Bildungsforschung; Empirische Forschung; Unterricht; Unterrichtsforschung; Unterrichtstheorie; Lehr-Lern-Prozess; Forschungsstand; Qualitative Forschung; Metaanalyse; Methode; Methodologie |
sub-discipline | Empirical Educational Research Curriculum and Teaching / School Pedagogy |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0044-3247; 00443247 |
Language | German |
Year of creation | 1980 |
review status | Peer-Reviewed |
other articles of this journal | Zeitschrift für Pädagogik Jahr: 1980 |
Statistics | Number of document requests |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 15.03.2021 |
Citation | Terhart, Ewald: Neuer Optimismus in der empirischen Unterrichtsforschung? Zu dem Buch von N. L. Gage: Unterrichten - Kunst oder Wissenschaft? - In: Zeitschrift für Pädagogik 26 (1980) 4, S. 609-614 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-141125 - DOI: 10.25656/01:14112 |