details
Original Title |
Das sogenannte "Deduktionsproblem" in der Lernzieltheorie |
---|---|
Parallel title | The issue of deductive methods in the theory of learning objectives |
Author | Rehfus, Wulff D. |
Source | Zeitschrift für Pädagogik 26 (1980) 4, S. 615-627 |
Document | full text (1.047 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Unterricht; Unterrichtstheorie; Lernziel; Lernzielorientierung; Lerninhalt; Lernsituation; Theorie; Methode; Verfahren; Deduktion; Analytische Methode; Urteil; Logik; Aussagelogik; Operationalisierung; Reduktion; Kompetenz; Realisierung; Situation; Leben; Welt |
sub-discipline | Curriculum and Teaching / School Pedagogy Philosophy of Education |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0044-3247; 00443247 |
Language | German |
Year of creation | 1980 |
review status | Peer-Reviewed |
other articles of this journal | Zeitschrift für Pädagogik Jahr: 1980 |
Statistics | Number of document requests |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 15.03.2021 |
Citation | Rehfus, Wulff D.: Das sogenannte "Deduktionsproblem" in der Lernzieltheorie - In: Zeitschrift für Pädagogik 26 (1980) 4, S. 615-627 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-141133 - DOI: 10.25656/01:14113 |