details
Original Title |
Der "Lernbericht" des Club of Rome |
---|---|
Parallel title | "No limits to learning: bridging the human gap" - a discussion of the 1979 report of the Club of Rome |
Authors | Kern, Peter ; Wittig, Hans-Georg |
Source | Zeitschrift für Pädagogik 27 (1981) 1, S. 127-138 |
Document | full text (976 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Erziehungswissenschaft; Bildungsbegriff; Bildungspolitik; Pädagogik; Lernen; Lernbegriff; Lernprozess; Menschheit; Industriegesellschaft; Dritte Welt; Internationale Beziehungen; Umwelt; Zukunft; Innovation; Würde; Verantwortung; Partizipation; Antizipation; Integration; Autonomie; Club of Rome; Bericht |
sub-discipline | General Educational Science Environmental Education |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0044-3247; 00443247 |
Language | German |
Year of creation | 1981 |
review status | Peer-Reviewed |
other articles of this journal | Zeitschrift für Pädagogik Jahr: 1981 |
Statistics | Number of document requests |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 03.02.2021 |
Citation | Kern, Peter; Wittig, Hans-Georg: Der "Lernbericht" des Club of Rome - In: Zeitschrift für Pädagogik 27 (1981) 1, S. 127-138 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-141392 - DOI: 10.25656/01:14139 |