search

Advanced Search

Ariadne Pfad:

Inhalt

details

Original Title
Normierung und Nutzung: Schule zwischen verwaltetem Anspruch und gesellschaftlicher Inanspruchnahme. Neuere Untersuchungen zur Schulgeschichte des 19. Jahrhunderts
Parallel titleStandardization and utilization: schools caught between bureaucratic claims and social use. Recent investigations on the history of schools in the nineteenth century
Author
SourceZeitschrift für Pädagogik 28 (1982) 5, S. 797-812 ZDB
Document  (1.237 KB)
License of the document In copyright
Keywords (German)
sub-discipline
Document typeArticle (journal)
ISSN0044-3247; 00443247
LanguageGerman
Year of creation
review statusPeer-Reviewed
other articles of this journal
Statistics
Checksums
Date of publication26.05.2020
CitationLundgreen, Peter: Normierung und Nutzung: Schule zwischen verwaltetem Anspruch und gesellschaftlicher Inanspruchnahme. Neuere Untersuchungen zur Schulgeschichte des 19. Jahrhunderts - In: Zeitschrift für Pädagogik 28 (1982) 5, S. 797-812 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-142317 - DOI: 10.25656/01:14231
export files

share content at social platforms