details
Original Title |
Normierung und Nutzung: Schule zwischen verwaltetem Anspruch und gesellschaftlicher Inanspruchnahme. Neuere Untersuchungen zur Schulgeschichte des 19. Jahrhunderts |
---|---|
Parallel title | Standardization and utilization: schools caught between bureaucratic claims and social use. Recent investigations on the history of schools in the nineteenth century |
Author | Lundgreen, Peter |
Source | Zeitschrift für Pädagogik 28 (1982) 5, S. 797-812 |
Document | full text (1.237 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Bildungsgeschichte; Geschichte <Histor>; Bildungspolitik; Schule; Schulsystem; Schüler; Schulgeschichte; Schullaufbahn; Lehrer; Berufsschule; Gewerblich-technische Ausbildung; Gymnasium; Gesellschaft; Norm; Normierung; Institution; Staat; Stadt; Soziale Herkunft; Rekrutierung; 19. Jahrhundert; Literaturbericht; Deutschland |
sub-discipline | History of Education Curriculum and Teaching / School Pedagogy |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0044-3247; 00443247 |
Language | German |
Year of creation | 1982 |
review status | Peer-Reviewed |
other articles of this journal | Zeitschrift für Pädagogik Jahr: 1982 |
Statistics | Number of document requests |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 26.05.2020 |
Citation | Lundgreen, Peter: Normierung und Nutzung: Schule zwischen verwaltetem Anspruch und gesellschaftlicher Inanspruchnahme. Neuere Untersuchungen zur Schulgeschichte des 19. Jahrhunderts - In: Zeitschrift für Pädagogik 28 (1982) 5, S. 797-812 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-142317 - DOI: 10.25656/01:14231 |