details
Original Title |
Streifzug durch fremdes Terrain. Interpretation eines Bildes aus dem Quattrocento in bildungstheoretischer Absicht |
---|---|
Parallel title | A venture into unfamiliar territory. An interpretation of a Quattrocento painting in view of educational theory |
Author | Mollenhauer, Klaus |
Source | Zeitschrift für Pädagogik 29 (1983) 2, S. 173-194 |
Document | full text (2.154 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Bildung; Bildungstheorie; Erziehungswissenschaft; Erziehung; Ästhetik; Kunst; Kunstgeschichte; Bildende Kunst; Renaissance <Kunst>; Humanismus; Malerei; Habitus; Ikonografie; Ikonologie; Bild; Interpretation |
sub-discipline | History of Education |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0044-3247; 00443247 |
Language | German |
Year of creation | 1983 |
review status | Peer-Reviewed |
other articles of this journal | Zeitschrift für Pädagogik Jahr: 1983 |
Statistics | Number of document requests |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 06.02.2020 |
Citation | Mollenhauer, Klaus: Streifzug durch fremdes Terrain. Interpretation eines Bildes aus dem Quattrocento in bildungstheoretischer Absicht - In: Zeitschrift für Pädagogik 29 (1983) 2, S. 173-194 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-142513 - DOI: 10.25656/01:14251 |