details
Original Title |
Die Reform der gymnasialen Oberstufe im Schnittpunkt konfligierender Interessen - Analyse einer Bildungsreform |
---|---|
Parallel title | The upper secondary stage reform among conflicting interests - analysis of an educational reform |
Author | Furck, Carl-Ludwig |
Source | Zeitschrift für Pädagogik 29 (1983) 5, S. 661-673 |
Document | full text (1.219 KB) |
License of the document | In copyright |
Keywords (German) | Bildungspolitik; Bildungsreform; Oberstufe; Gymnasium; Oberstufenreform; Abitur; Hochschulreife; Deutschland-BRD |
sub-discipline | Curriculum and Teaching / School Pedagogy Organisation of Education, Educational Planning, Educational Legislation |
Document type | Article (journal) |
ISSN | 0044-3247; 00443247 |
Language | German |
Year of creation | 1983 |
review status | Peer-Reviewed |
other articles of this journal | Zeitschrift für Pädagogik Jahr: 1983 |
Statistics | Number of document requests |
Checksums | checksum comparison as proof of integrity |
Date of publication | 24.04.2020 |
Citation | Furck, Carl-Ludwig: Die Reform der gymnasialen Oberstufe im Schnittpunkt konfligierender Interessen - Analyse einer Bildungsreform - In: Zeitschrift für Pädagogik 29 (1983) 5, S. 661-673 - URN: urn:nbn:de:0111-pedocs-142722 - DOI: 10.25656/01:14272 |